Krua Thai is een schoolvoorbeeld van een laagdrempel en verzorgd Thais restaurant,
gelegen in een typische autoloze horecastraat in hartje Antwerpen trekt de zaak zowel lokale lekkerbekken als toeristen.

Thaise restaurants hebben de laatste jaren een vaste plaats verworven in voornamelijk het stedelijk horecalandschap. Ze hebben in vele centrumsteden de rol van de chinese restaurants overgenomen. En daar zijn diverse redenen voor. De Thaise keuken heeft het in de eerste plaats aan zichzelf te danken. Goed gebracht toont de Thaise gastronomie zich als een rijk geschakeerde vers-keuken vol met frisse en smaakrijke accenten.

De Thaise ondernemers in ons land zorgen meestal voor aangename interieurs en bovenal hebben ze een aangeboren feeling voor dienstverlening. Met meestal zacht geprijsde menukaarten bieden ze ook een aantrekkelijk alternatief voor de overbekende Chinese hap. Terwijl de Chinese aangelegenheden, lees voornamelijk Kantonese of indo-Chinese restaurants, bij gebrek aan vernieuwende gerechten voor veel klanten een déjà vu effect sorteren, mikken Thaise eetgelegenheden meestal op het creëren van aantrekkelijke culinaire meerwaarde.
Door het toegenomen intercontinentaal toerisme waarvan ook Thailand profiteert, is de keuken bovendien veel toegankelijker geworden.

We starten ter kennismaking met een assortiment typische hapjes met drie smaak verrijkende dipsausjes (12 euro). De verschillende lekkernijen charmeren door hun verse karakter. We besluiten een extra portie kipsaté te bestellen omdat deze bijzonder lekker is (7.50 euro).
Yam wounsen (8 euro) is een heerlijk aanvullend voorgerecht. Lekker glibberige glasnoedels zijn vermengd met onder meer garnalen, kip en verse korianderblaadjes. Een intense vinaigrette zorgt voor samenhang en extra smaak. We besluiten een extra portie kipsaté te bestellen omdat deze bijzonder lekker is (7.50 euro). Yam wounsen (8 euro) is een heerlijk aanvullend voorgerecht. Lekker glibberige glasnoedels zijn vermengd met onder meer garnalen, kip en verse korianderblaadjes. Een intense vinaigrette zorgt voor samenhang en extra smaak.